

Gerelateerde Artikelen
De 6 doorbraken van de digitale transformatie
Eerder schreef collega Joost over de definitie van digitale transformatie voor bedrijven. Het fundament voor de digitale transformatie voor bedrijven wordt gevormd doordat digitaal een aantal “barrieres” heeft geslecht. We zijn nu in staat een aantal dingen te organiseren die eerder niet konden of alleen tegen aanzienlijke kosten. Op basis daarvan kunnen bedrijven nu ineens enorme sprongen […]
Mijn 7 lessen uit de Delft Design Aanpak
Van oktober 2014 tot januari 2015 deed ik op edX.org de online cursus voor de Design aanpak van de TU Delft (#delftxdesign). Ik kauwde op het proces, bekeek de stappen in het proces opnieuw. Zeven belangrijke lessen heb ik daaruit geleerd. 1. Orienteer en Onderzoek We startten met het thema “morgenrituelen”. We draaiden daar omheen. […]
Herkaderen stap 2: Verruim de Context
In de vorige stap heb je ontdekt dat het mentale model dat in het verleden is gebruikt niet heeft gewerkt om uit de paradox te komen. Om aan dat mentale model te kunnen ontsnappen is het nu belangrijk om de paradox, de probleemeigenaar, de binnenste circel van belanghebbers en de eerste stap volledig te vergeten. […]




