

Gerelateerde Artikelen
Herkaderen is nu nodig
In veel organisaties wordt geredeneerd vanuit de eigen missie, producten, diensten, processen en bestaande klanten. Innovatie blijft vanuit dat wereldbeeld vaak beperkt tot meer van hetzelfde: een iets betere ervaring, handigere werkwijze. Het is ontwerp voor gebruikers (aantrekkelijke interface) en klanten (klantreis die betrekt, verrukt en behoud). Ontwerp het bestaande goed. Zorg voor onderscheidend vermogen […]
Bijdrage aan Conferentie 2020
Als EnterpriseDesigners willen we graag spreken op de Conferenties, omdat we graag praktische kennis overdragen. Dit jaar maakten we 2 voorstellen voor Intersection Conference 2020, dit jaar in Stockholm Zweden. Helaas gaat het, in verband met Corona, niet door. De 2 voorstellen zijn hieronder opgenomen, in het Engels. Allereerst een voorstel voor een case study. […]
Herkaderen stap 3 Genereer Factoren
De derde stap is als je op het niveau komt: waarom bestaat deze paradox?Welke thema’s bepaalden dat? In termen van Karim Benammar: je begrijpt wat de kern en ondersteunende overtuigingen zijn over de situatie. Zodat je er straks een nieuwe wereld over die factoren als dimensies kunt opspannen. En zijn nieuwe factoren, thema’s relevant? Meestal […]